
Warunki gwarancji
Szari
Gwarancja jest okresem zapewnienia jakości, jaki producent zapewnia kupującemu. Jeśli w okresie gwarancji zakupiony produkt okaże się wadliwy, zostanie on naprawiony na miejscu, a jeśli naprawa nie będzie możliwa, produkt zostanie wymieniony na inny, bez konieczności ponoszenia przez kupującego dodatkowej opłaty.
Gwarancję na produkt udziela producent, ponieważ to on najlepiej zna jakość materiałów, z których wykonano produkt. Zazwyczaj gwarancja obejmuje jakość produktu, ale także nakład pracy niezbędny do jego naprawy w przypadku awarii.
Gwarancja na produkt może mieć charakter techniczny, nazywany także gwarancją handlową lub gwarancją zgodności.
W przypadku gwarancji technicznej czas jej trwania ustalany jest przez producenta i może zawierać jego własne warunki. Po zaakceptowaniu przez klientów gwarancja staje się umową i sprzedawca nie może jej już wycofać.
Gwarancja zgodności z umową wystawiana jest przez sprzedawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i może trwać maksymalnie dwa lata. W niniejszej gwarancji sprzedawca zapewnia kupującego, że sprzedany produkt jest zgodny ze specyfikacją, do której sprzedaży się zobowiązał.
Gwarancja PF i PJ
W przypadku PF (osób fizycznych) gwarancja na produkt wynosi dwa lata, natomiast w przypadku PJ (osób prawnych) gwarancja ta wynosi tylko rok.
W jaki sposób udzielana jest gwarancja?
Gwarancja na produkt jest obowiązkowa i opiera się na dowodzie zakupu oraz karcie gwarancyjnej. Certyfikat będzie zawierał następujące dane produktu:
-elementy identyfikacyjne produktu;
-średni czas użytkowania;
- okres gwarancji;
- sposoby ubezpieczenia gwarancyjnego - konserwacja, naprawa, wymiana oraz termin ich wykonania, w tym nazwa i adres sprzedawcy oraz specjalistycznej jednostki serwisowej.
Certyfikat zawiera również różne wzmianki dotyczące praw konsumenta wynikających z przepisów prawa i potwierdza, że prawa te nie są naruszane przez odpowiednią gwarancję.